Przejdź do treści

Jak małe i duże firmy mogą skorzystać z mediów społecznościowych?

  • Marketing

Nie jest tajemnicą, że firmy potrzebują mediów społecznościowych, aby się rozwijać. Jest to ważna część cyfrowych strategii marketingowych, których właściciele firm po prostu nie mogą ignorować. W 2022 roku będzie w sumie 4,48 miliarda użytkowników mediów społecznościowych. Ta liczba sugeruje ogromny potencjalny rynek dla właścicieli firm. Jednak marketing w mediach społecznościowych może być wyzwaniem, jeśli nie angażujesz odpowiedniej publiczności. W tym artykule poznasz korzyści, jakie media społecznościowe mają dla rozwoju Twojej firmy. Dowiesz się, jak je wykorzystać i czerpać z nich korzyści. Bez dalszych ceregieli, zacznijmy.

Popularność social mediów

Na przestrzeni lat platformy mediów społecznościowych bardzo się rozwinęły, a coraz więcej osób dołącza do nich dzięki powszechnemu dostępowi do urządzeń mobilnych. Dodatkowo, tworzenie sieci online stało się bardziej powszechne od początku pandemii COVID-19. Powodem, dla którego wielu marketerów internetowych skupia swoją uwagę na nowszych platformach, takich jak Tik Tok, które pozwalają użytkownikom mediów społecznościowych zdobyć popularność na TikTok, aby zwiększyć świadomość swojej marki, i mogą łatwo udostępniać filmy z efektami specjalnymi, które sprawiają, że wydaje się, jakby widz był gwiazdą filmową. To główny powód popularności mediów społecznościowych wśród młodzieży.

Dla firm, globalne przyjęcie mediów społecznościowych oznacza więcej możliwości, ponieważ pomaga zwiększyć ich kluczowe wskaźniki, co skutkuje zwiększonym ruchem w sieci, jak również wyższą retencją i niższym wskaźnikiem odrzuceń. Aby wykorzystać media społecznościowe, najpierw musisz mieć stronę internetową firmy. Pierwszym krokiem jest zakup nazwy domeny i hostingu od dostawcy usług, takiego jak www.hostinger.co.uk. Następnie należy stworzyć i wykorzystać profile w mediach społecznościowych do promowania swojej strony.

Jak firmy mogą korzystać z social mediów?

W tej części artykułu omówimy pięć korzyści, jakie media społecznościowe mają dla firm. Zrozumienie ich pomoże ulepszyć Twoje strategie marketingowe.

Budowanie marki

Budowanie marki polega na tworzeniu świadomości i nawiązywaniu połączeń z docelową publicznością. Stosując taktykę promocji, marki pracują nad osiągnięciem swoich celów związanych z publicznością. Zwiększanie obecności marki w mediach społecznościowych buduje zaufanie i humanizuje ją. To ostatnie jest kluczowe dla łączenia się z emocjonalnymi doświadczeniami klientów.

Aby zbudować swoją markę w mediach społecznościowych, wykonaj następujące kroki:

  • Zacznij od bycia obecnym na platformach społecznościowych.
  • Załóż atrakcyjny profil, który odzwierciedla osobowość marki poprzez udostępniane treści.
  • Wykorzystaj każdą okazję do komunikacji ze swoimi zwolennikami.

Pomocne jest również zrozumienie zachowań użytkowników i demografii na każdej platformie mediów społecznościowych. Przeciętny użytkownik mediów społecznościowych jest w wieku 25-34 lat, a większość stanowią kobiety.

Rozwój biznesu

Pierwszy rok działalności małej firmy jest najważniejszy, w tym okresie 20% firm upada. Prawidłowe wykorzystanie mediów społecznościowych zwiększa wzrost biznesu i obniża ryzyko niepowodzenia. Poprzez kapitalizację mediów społecznościowych, firmy doświadczają zwiększonego ruchu, generują więcej leadów, poprawiają sukces lejka sprzedażowego i otwierają więcej partnerstw marki. Skutecznym sposobem na rozwój firmy poprzez media społecznościowe jest udostępnianie treści i promowanie kampanii marketingowych. Na przykład możesz zamieścić link w swoim bio na Instagramie, aby podkreślić najnowsze działania. Większość firm korzysta z Linktree, platformy o 300% wzroście wykorzystania w stosunku do poprzedniego roku. Dodatkowo, użyj reklam na Instagramie, aby zwiększyć swój marketing treści. Do lipca 2021 r. osiągnęli ponad 1,386 mln użytkowników, oznaczając wysokie szanse dla firm na połączenie się z docelowymi odbiorcami.

Tworzenie i dystrybucja treści

Posiadanie konta w mediach społecznościowych nie wystarczy. Musisz tworzyć treści i stosować strategie dystrybucji, aby Twój biznes odniósł sukces. Te praktyki pomagają firmom rozwijać się i zdobywać nowych zwolenników. Pamiętaj, że niska jakość treści jest jednym z głównych powodów, dla których ludzie unfollow kont na Instagramie. Dlatego dobrze zaplanowane strategie treści są tak ważne.

Aby zarządzać tworzeniem i dystrybucją treści, możesz:

  • Utrzymać kalendarz treści. Regularny harmonogram postów pomoże Ci pozostać na dobrej drodze.
  • Opanować algorytmy mediów społecznościowych. Stosuj hashtagi, publikuj w odpowiednim czasie i oznaczaj odpowiednie osoby, aby wykorzystać algorytmy.
  • Współpracuj z influencerami. Ludzie szybciej ufają marce, jeśli popierają ją influencerzy. Influencer marketing jest na fali wznoszącej, oczekuje się, że do 2022 roku stanie się branżą wartą 15 miliardów dolarów.


Komunikacja i reklama

Media społecznościowe ułatwiają komunikację między przedsiębiorstwami a ich zwolennikami. Reklamując swoje treści, firmy mogą:

  • Poprawić reputację marki. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy zwiększa lojalność klientów i utrwala pozycjonowanie na rynku.
  • Utrzymać zaangażowanie klientów. Oprócz bezpośrednich wiadomości lub odpowiedzi na komentarze, firmy mogą kupić reklamy w mediach społecznościowych jako strategii retargetingu.

Aby skutecznie komunikować się i reklamować w mediach społecznościowych, skorzystaj z funkcji platformy, aby zaangażować swoją bazę użytkowników. Na przykład, YouTube ma potencjalny zasięg reklamowy 2,291 mld użytkowników. Dzięki niemu możesz tworzyć reklamy wideo i przeprowadzać testy A/B, aby określić, które reklamy działają najlepiej i docierają do grupy docelowej. Powinieneś również rozważyć Messengera Facebooka, który ma ponad 1,3 miliarda miesięcznych aktywnych użytkowników. Możesz zaangażować potencjalnych klientów, ustawiając chatbota lub inną platformę czatową do obsługi klienta.


Zwiększ ROI


Zwrot z inwestycji (ROI) jest ważną miarą dla każdej firmy. Większość platform mediów społecznościowych oferuje analitykę wydajności, która może pomóc Ci zrozumieć skuteczność Twoich inwestycji. Łącząc strategie mediów społecznościowych z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO), możesz spodziewać się szybszego ROI. Dlatego zoptymalizuj zawartość swojej strony internetowej i profile w mediach społecznościowych – możesz zacząć od zapewnienia, że są one przyjazne dla urządzeń mobilnych, zanim zwrócisz się do innych strategii. Ponadto załóż konto Google Analytics, aby mierzyć wyniki swojej działalności. Pamiętaj, aby skonsultować raportowanie reklam w mediach społecznościowych i monitorować wszystkie inne ważne KPI. Mając do dyspozycji dane analityczne, pracuj nad poprawą metryk, które osiągają wyniki poniżej oczekiwań.


PODSUMOWANIE


Podsumowując, oto sposoby, jak media społecznościowe mogą przynieść korzyści firmom:

  • Budowanie marki. Obecność na mediach społecznościowych i zrozumienie zachowań użytkowników pomaga ugruntować Twoją markę.
  • Rozwój biznesu. Udostępnianie treści i angażowanie się w kampanie marketingowe w celu poszerzenia bazy klientów.
  • Tworzenie i dystrybucja treści. Twórz wysokiej jakości treści, opanuj algorytmy mediów społecznościowych i nawiąż współpracę z influencerami, aby zdobyć zwolenników i zwiększyć świadomość marki.
  • Komunikacja i reklama. Wykorzystaj funkcje platform mediów społecznościowych do komunikacji ze zwolennikami i reklamowania swojej marki.
  • Zwiększenie ROI. Marketing w mediach społecznościowych ma stosunkowo szybki ROI. Zapewnij go, ustawiając analitykę i śledząc je, aby poprawić swoje strategie biznesowe.

Mamy nadzieję, że uda Ci się wykorzystać potencjał wzrostu, jaki media społecznościowe mają dla Twojej firmy. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.